MOCIÓ

La Llei 16/2012 de 27 de desembre per la qual s’adopten diverses mesures tributaries dirigides a la consolidació de finances públiques i a l’impuls de l’activitat econòmica, publicada al BOE en data 28 de desembre i amb vigència des de l’1 de gener de 2013 introdueix a l’article  74 un nou punt, el 2.4 dintre del Real Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Aquest punt 2.4, en l’apartat que fa referència a les bonificacions potestatives de l’Impost sobre bens immobles que els ajuntaments poden aplicar diu el següent:

2. quàter: Els ajuntaments mitjançant ordenança podran regular una bonificació de fins al 95 per cent de la quota íntegra de l’impost a favor d’immobles en els quals es desenvolupen activitats econòmiques que siguen declarades d’especial interés o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric artístiques o de foment del treball que justifiquen aquesta declaració. Correspondrà dita declaració al Plenari de la Corporació i s’adoptarà, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.

Al 2012, data de la darrera modificació de l’ordenança fiscal que regula l’impost sobre béns immobles a Beniarjó, aquesta nova bonificació encara no estava publicada. Però ara sí. En l’actual situació de crisi  econòmica cal promoure i ajudar aquelles entitats de caire social que realitzen la seua tasca a la nostra població i que d’esta es puga beneficiar la ciutadania en general i en especial la que no disposa de recursos propis. De la mateixa manera, empreses i entitats amb caire social que avui s’implanten en la nostra localitat, podrien beneficiar-se d’una bonificació de fins al 95% de la quota de l’IBI si així ho considera la corporació municipal en acord plenari. Per la mateixa raó, aquelles empreses culturals que ara mateix estan sofrint un IVA al 21% que amenaça en acabar amb la nostra cultura valenciana, també podrien sortir beneficiades.

Buscant sempre el benestar de la societat beniarjotera, el grup municipal que subscriu aquesta proposta considera que caldria incloure aquesta bonificació en l’ordenança fiscal que actualment regula l’IBI a Beniarjó.

És per tot això que el Grup Municipal del BLOC – COALICIÓ COMPROMÍS PER BENIARJÓ de l’Ajuntament de BENIARJÓ, presenta al Plenari la següent

PROPOSTA D’ACORDS:

Que l’Ajuntament de Beniarjó:

1) Inclourà un nou punt a l’articulat de l’ordenança fiscal reguladora de bens immobles mitjançant el qual es podrà sol·licitar una bonificació de fins al 95 per cent de la quota íntegra de l’impost a favor d’immobles en els quals es desenvolupen activitats econòmiques que siguen declarades d’especial interés o utilitat municipal per concórrer circumstancies socials, històric artístiques o de foment de treball que justifiquen aquesta declaració.

2) A l’hora de bonificar aquest impost tindrà en compte la vinculació social, cultural, històric artística o de foment del treball de l’activitat econòmica de l’immoble a bonificar i es demanarà un vincle important i social amb el municipi. Aquesta declaració d’especial interés que marca la llei  haurà de quedar degudament acreditada pels mitjans tècnics que l’ajuntament en la posterior regulació de la bonificació tinga a bé d’articular.